Fred en Anneke reizen over het dak van de wereld in 30 dagen

Vervelen op Schiphol

Dag 0 kregen we een mailtje van KLM dat het grondpersoneel acties hadden aangekondigd.
Of we daar maar rekening mee wilden houden.
Dus vertrokken we om 4 uur van tevoren op Schiphol te zijn, waar we vervolgens zo door konden lopen.
De tijd daar doorgebracht met slenteren, koffie drinken en bij de gate hangen.
Allengs kwamen daar steeds meer olijfkleurige mensen bij, we konden zo alvast wennen aan Indische sferen.
Die mensen bewegen lijkt wel continue als een collectief, het hangt bij elkaar op een kleine footprint.
Vlucht was prettig, temeer daar wij voor ons niets hadden en dus onze benen knap konden strekken.
India kwam, ondanks het late uur als een warme deken overons heen. Ook hier de bekende bureaucratie.
Men wil ook hier vingerafdrukken en foto's van je hebben. Die van Anneke waren lastig te bekomen, er bouwde zich achter haar een gestaag groeiende rij op.
Nadat de bagage ingeklaard was, ontmoeten we in de hal de rest van het gezelschap. De bus stond te wachten en na een 3 kwartier rijden waren we bij het hotel. Zo s'nachts een desolate bedoening,veel vuil en allerlei lieden die daar op straat lagen te slapen. Hotel zelf was eenvoudig en redelijk schoon, voldoende voor anderhalve nacht.
De reisleidster, vanaf nu Karien, stelde voor om in verband met de hitte de volgende dag met z'n allen de bus te huren en daarmee de highlights van Dehli langs te gaan. Dit werd bijna unaniem aangenomen.
Maar nu genoeg voor vandaag, het is nu 4 uur in de ochtend en de bus vertrekt om 9 uur, we kunnen nog heel even slapen

mart en jo

leuk beschreven ... hele fijne vakantie .
Kon niet op jullie blok komen ....maar de aanhouder wint .xx