Fred en Anneke reizen over het dak van de wereld in 30 dagen

Chillen in de bergen

Vandaag gaan we om 11 uur naar een bergdorp, Nagarkot, we verblijfen daar in Farm House, een alleenstaand resort in de bergen.
11 uur houdt in uitslapen, voor zover dat nu nog lukt, koffer pakken, nog wat geld uit een flappentap trekken en verhalen en foto's uploaden.
De spanning is weer weg, dus ik ben even afhankelijk van de accu, internet is gelukkig wel beschikbaar.
Elektriciteit is hier regelmatig afwezig, het hotel heeft dan wel een generator, maar deze draait alleen licht.
Airco is dan niet beschikbaar, maar, alles went zullen we maar zeggen.
De rit naar Nagarkot is maar een uur of twee, we stijgen redelijk, uitzicht veranderd van stedelijk naar rondom landelijk.
De dorpjes zijn klein, de wegen smal. Het is een mirakel dat de bus niet klem komt te zitten.
Uiteindelijk rijden we door Nagarkot naar het Farm House. Dit ligt echt paradijselijk.
We genieten daar een lunch en de middag wordt in ledigheid in de zon doorgebracht.
Karien organiseert nog een high coffee en tea. Een beetje lezen, een beetje zonnen, een beetje doezelen.
Eigenlijk is er van deze dag niet zoveel te melden anders dan we nu in een serene omgeving zitten, heerlijk die rust.
Oh Ja, je zou de Mount Everest hiervandaan kunnen zien en enkele denken deze al gezien te hebben.
Alleen blijkt na overleg met een van de gidsen dat wij de verkeerde kant uitkijken, hij ligt schuin naast de huisjes ipv schuin voor.
In de late middag ontstaat er nog een spontane DoMiBo. Stemming stijgt. Eten is smakelijk, entourage sfeervol, een beetje als een berghut in de Alpen.
Bedden zijn goed, alleen het dekbed en de deken zijn typisch Nepalees, het dekbed vierkant en licht, de deken kort en erg zwaar.
De kamer wordt naast ons ook bevolkt door spinnen, kakkerlakken en motten. Gezellig.
Morgen start de groep met een wandeling, gezien het feit dat Anneke nogal wat blaren heeft slaan wij over.
Bijkomend voordeel is dat we daardoor een uurtje extra hebben in de ochtend.
Morgen vertrekken we naar Bhaktapur